OP: codename G.A.R.Y

RAS inviterer herved samtlige NASF klubber til storspill i vest!

En liten kommentar til å begynne med. Det er en stor fordel om folk leser, og setter seg inn i historien, for å bedre kunne forstå, hva som skjer i selve spillet.

Storyline:

Northland og Southland var lenge to nabo nasjoner som holdt seg hver for seg, og ikke brydde seg stort om hva den andre drev med. Etterhvert som begge ble større og tidene forandret seg, ble begge mer nysgjerrig på hva den andre siden drev med.

November 2010, sender Southland en spion inn i Northland, for å plante en skjult enhet, kalt G.A.R.Y. Denne skulle ha som oppgave å overvåke de fleste former for kommunikasjon til Northland, og i tillegg kunne jamme sendinger og annet elektronisk utstyr ved behov.

Desember 2010 får operativt kommando senter i Southland en melding fra sin spion hvor de får hans siste posisjon, samt meldingen: OP. Shepherd failed, G.A.R.Y missing. De har i ettertid ikke lykkes i å komme i kontakt med han.

Northland ser på dette som en krigs handling, og erklærer krig mot Southland. Southland vil ikke at spionen skal fanges av Northland, da han sitter på mye verdifull informasjon.

Januar 2011 mens Northland ennå mobiliserer styrker, sender Southland inn et SF lag til sist kjente posisjon av Dean. I prosessen treffer de på laget som avbrøt Dean i plantingen av G.A.R.Y. SF lager greier å ta de ut, men når de gjennomsøker området etterpå er det verken tegn til G.A.R.Y eller Dean. De blir så nødt å trekke ut da de ser store Northland styrker på vei inn i området.

————————————————————————————-

Info:

Hvor: RAS disponerer et stort spilleområde rett utenfor Undheim, på Jæren. Folk som vil ta fly, skal til Sola flyplass, de som vil ta tog, skal av på Bryne stasjon. RAS kommer til å være behjelpelige med å frakte folk fra begge plasser, så lenge vi får beskjed på forhånd om når og hvor mange!

Når: 20-22 Mai 2011.

Avgift: 300,-

Påmelding: sjekk spilltråden på airsoftguns.info

Innkvartering:

Vi har fått leie Undheim barneskole til sovecamp. Her har vi porselen, dysj og strøm. Det blir også her grillingen kommer til å foregå etter spill slutt Lørdag.

Tidsskjema:

Fredag:
Oppmøte fra kl. 18:00 Registrering
Chroning fortløpende etter registrering
Infomøte for alle kl. 21:00

Lørdag:
Revelje kl. 07:00
Spill start kl. 10:00
Full dødtid kl. 19:00
Spill slutt kl. 20:00
Fellesgrilling 20:30

Søndag:
Revelje kl. 07:00
Spill start ASAP
Full dødtid kl. 13:00
Spill slutt kl. 14:00
Felles sluttbrief kl. 14:30
Hjemreise kl. 15:00

Bio kule krav:

Gjør også OBS! på at det blir krav til Bio kuler på dette spillet. Dette er for å kunne bruke hele området. Unntaket er bolt-action rifler klasse A-3, som vil få lov å bruke kulene som de bruker til vanlig. Vedr. dette har RAS to anbefalinger til kuler du bør bruke. G&G sine fra MilSimShop.no eller Wasteland sine. MilSimShop vil komme med et godt tilbud på kuler, og du vil få muligheten til å få de levert på spillet. Ellers, så kjenner vel de fleste til Drowaton avtalen om de vil ha Wasteland sine. Vi kommer også til å ha Wasteland kuler til salg på spillet. IKKE kjøp Blaster bio kulene fra f.eks. Game-on, da disse holder så lav kvalitet at du kan risikere å ødelegge våpenet ditt.

MilSimShop kommer til å ha en stand ved innkvartering, så cash is king! Det er også mulig å forhåndsbestille, og få dette levert på spillet. Det er en egen info post om dette på airsoftguns.info i Milsimshop.

Samband:

Vi kommer til å bruke Zodiac radioer på spillet. Skulle du sitte på en selv, og planlegger å bruke denne i spill, er det ønskelig at du nevner dette i påmelding. Samband innad i geværlag vil være vanlig PMR, og PRR. Har du ikke lyst å kjøpe en PRR, så vil det være mulighet for utleie i forbindelse med spillet. Pris for dette vil være 100,- for helgen da inkl. batteri.

Inndeling:

Northland:
-Norsk Lyng
-Woodland
-DPM

Southland:
-Marpat + alle digitale
-Flecktarn
-DDPM
-Italiensk
-Tigerstripe
-Multicam
-Andre uniformer som skiller seg greit ut fra utvalget på Northland

Regler:

NB: SØRG FOR AT DU KAN REGLENE FØR SPILLET! AT DU IKKE HAR LEST DE, VIL IKKE VÆRE EN UNNSKYLDNING! Juks eller andre regelbrudd kan føre til reaksjoner fra spilledelse, som vil handicape hele/deler av siden din! I tillegg til disse reglene, kan det være lurt å lese NASF sine:
http://www.nasf.no/index.php?option=com_content&task=view&id=30&Itemid=48

Alkohol:

Dette er et alkoholfritt/rusfritt arrangement! Brudd på denne regelen vil føre til direkte hjemsendelse!

Våpen:

Her er det NASF sine A-sett for FPS regler som gjelder. Sjekk at ditt våpen er innenfor grensen før spillet. Møter du opp på spillet med et våpen som går over, vil du ikke få spille med det. Våpenet ditt vil bli merket, og blir du sett i spillet med ett våpen som ikke er merket vil du straks bli tatt ut av spillet.

0-300 fps: gokjent for SIBO, med ildvelger på semi.
0-350 fps: full auto. Bruk sunn fornuft (pang regel) på korte avstander…
350-450 fps: kun semi auto, med 20 meter sikkerhetsavstand.
450-550 fps: kun bolt action våpen. 30 meter sikkerhetsavstand.

Magasin så er det kun low cap som er godkjent. Et low cap regnes som et magasin som tar UNDER 100 kuler. Finnes det ikke til ditt våpen, ta kontakt for å avtale annet. Følgende standard MG’er er gokjent for bruk av boks magasin: M249, M60, RPK. Våpen som G36, M16, G3 osv. med boksmagasin blir ikke godkjent. Er du i tvil, ta kontakt.

SIBO/CQB:

Quote fra NASF regler: «Det må utøves skjønn ved spilling rundt bygninger. Området 10 meter og nærmere en bygning må anses som ”innendørs”.»

Det finnes noen bunkere i skog delen av spillområdet som disse reglene gjelder for. Husk også kun semi-skudd! Selv om dette ikke står i NASF reglement, er dette noe spill arrangør legger til.

«Våpen uten eier» har sikkert mange hørt om, og forklarer seg nesten selv, at skal ikke forekomme. For å unngå farlige situasjoner, skal du ALLTID se hva du skyter på. Dvs. ikke stikk våpen rundt hjørner/trær og skyt vilt.

Pyro:

Røyk granater vil generelt være lov, men prøv å begrens dette til der det er taktisk nødvendig slik at vi slipper å plukke brukte røykgranater i 3 måneder etter spillet.

Ingen form for ting som sier *pang* er lov med unntak for noe evt. spilledelse skulle lage til.

Spawn:

I utgangspunkt hver hele og halve time, fra du kommer inn i spawnpunkt.

Det kommer til å være 1 fast spawnpunkt for hver av sidene, som ikke kan overkjøres av FI. Det vil i tillegg være noen andre punkt som kan tas, og brukes som fremskutte spawn. Disse vil bli merket med flagg som kan skiftes. Folk i spawn skal ikke spawne om det er ild kamper i umiddelbar nærhet, i den grad at du kan gå rett ut av spawn og skyte FI.

Ammo og lading:

Lading skal IKKE foregå i felt, kun i hoved base. Unntaket er at det vil være plassert ut noen ammo bokser i enkelte av punktene som kan brukes som fremskutte spawn. Oppi disse vil det være Wasteland Bio kuler og en BB lader. Hver spiller kan totalt iløpet av dagene fylle 2 BB ladere, tilsvarende ca. 600 BB’s. Det vil ikke være noen som står å passer på om du lader mer, men prøv å begrens det til grensen din, slik at flest mulig kan få glede av dette. MG’er gjelder samme BB antall. Det vil være mulighet å få fraktet ut noe mer ammo fra hoved base om disse begynner å gå tomme.

Medic:

1 Medic pr. lag er maks, men laget må være minimum 5 mann for å kunne ha en medic. Hver spiller bør sørge for å ta med 2 stk. enkeltmannspakker. Utenom det har medic lov å ha med 10 enkeltmannspakker på kropp. Måten dette fungerer på er at blir du skutt, så må medic komme bort til deg og binde enkeltmannspakke rundt området du er truffet. Dette kan skje 2 ganger. Blir du truffet for 3 gang, må du tilbake til spawn. I spawn kan du ta av enkeltmannspakkene. En medic bruker 2 minutt håndpåleggelse ved healing. Må du bli healet av en vanlig medspiller, tar samme prosessen 10 minutt. All behandling av både medic eller medspiller SKAL foregå ved at du sitter på kne elle rompe. Dette for å hindre at folk bruker sårede som dekning. Medic eller medspillere har mulighet for å dra spillere i sikkerhet før behandling begynner.

Blødningstid er 5 minutt. Dvs. blir du skutt, så MÅ du ligge 5 minutt før du kan bevege deg tilbake til spawn. Blir behandling av medic eller medspiller startet innen 15 minutt fra du er skutt kan du reddes. Ligger du over 15 minutt må du tilbake til spawn. HUSK KLOKKE!

Knifekill utgår, men kommer du nærme nok en person, så gjelder fortsatt «Pang, du er død!»

Døde menn snakker IKKE. Ikke med andre døde som ligger heller, De kan snakke sammen på vei tilbake til spawn, og i spawn. De har lov til å rope på medic/sanitet. De husker heller ingenting fra før de ble skutt.

Er du usikker på om du ble truffet, så BLE du truffet! Alt utstyr du har på kropp, det være seg vester, hjelmer, sekker o.l. gjelder som «deg». Unntaket er våpen og rikosjetter. Når du blir truffet, skal du legge deg ned om mulig, og rope høyt og tydelig «Treff/Død mann». Death rag skal også på så raskt som mulig. Dette vil være påbudt å ta med. En orange klut til 5,- kr gjør susen, evt. andre signal plagg. Legges oppå hodet, eller en synlig plass, slik at det ikke er tvil om at du er truffet. Det vil være veldig liten tolleranse på folk som ikke tar treff. Kommer det inn flere beskjeder om ett vedkommende som ikke tar treff, vil vedkommende få en advarsel. Gjentar dette seg, vil vedkommende bli bortvist fra spilleområdet.

Krigsfanger utgår! Bruk «pang-regel».

Felt rop:

Begge sider vil ta i bruk felt rop, for å mest mulig prøve å unngå friendly fire. Om du får greie på FI felt rop, vil det bli regnet som juks om du bruker det.

Kjøretøyregler:

Dette vil være de samme som ble brukt på Pinky VII. Tillatelse til å bruke er innhentet av Morgan.

Kjøretøy som brukes ingame begrenses til følgende. Det er KUN lov å kjøre på vei eller oppkjørte løyper i terrenget. IKKE kjør noe form for kjøretøy ut i skogen med mindre det er av medisinsk (ekte) nødvendighet. 30 km i timen er maks fart på kjøretøy. Husk at det er store mengder spillere til fots i området! Så fort kjøretøy kommer i kontakt med spiller til fots, skal farten senkes til et nivå hvor fører av kjøretøyet har FULL kontroll. Det må brukes EKSTREM varsomhet med tanke på personell som kan ligge i terreng i nærheten av vei. Hvis en spiller ligger i terrenget, og et kjøretøy kommer så nær at han føler det ikke er forsvarlig, skal han straks gi seg til kjenne for kjøretøyet. Såret personell som ligger i veien for kjøretøy, skal forflytte seg vekk fra området kjøretøyet skal kjøre i når det er nødvendig. Personer som laster ut av kjøretøy: pass på at du ALDRI setter deg ned eller legger deg ned bak en bil. Den VIL med stor sannsynlighet flytte på seg, ofte bakover. ALDRI legg deg slik at du kan treffes av et kjøretøy som begynner å bevege seg. Alle kjøretøy skal ha sitt eget ”offgame” flagg. Dette skal være rødt/orange, og skal brukes når kjøretøyet er slått ut, eller beveger seg på noen måte utenfor spillet, for ATV så skal sjåføren ha en gul vest eller tilsvarende når han kjører en utslått ATV. Når gult flagg er oppe, skal det verken skytes på eller fra bilen. Biler som er med i spillet skal i tillegg merkes med den enkelte sides farge. Rødt kryss foran, bak og på siden for Northland, tilsvarende i blått for Southland. Markørkjøretøy vil også bli merket med tilsvarende kryss i Grønt. Biler skal KUN brukes av lovlig godkjente sjåfører. Det er på ingen måte lov å ødelegge, eller stjele kjøretøy fra motstandere under spillet. Det skal IKKE skytes på kjøretøy med 550 fps boltaction rifler. Dette på forespørsel fra eiere av biler i spillet, respekter det. Kan også nevne at veinettet krever i grunn 4×4, og dere kjører på eget ansvar. Viktig at de som har kjøretøy, og tenker å ha dette med melder dette inn til spill ledelse, så de vet hvem som har dette.

Det vil bli gitt egne sensorer til feste på biler ved bruk av BAVS II

Blir en bil skutt ut av en AT4, så vil det gå av sirene og lys på bilen. Fører skal da stoppe bilen, og bilen regnes som at den brenner. Folk skal umiddelbart ut av bilen. Deretter kan bilen kun kjøres til spawn ved KO. Her går det en ekstra halvtime fra første spawn, etter bilen kommer inn. Eks. kommer bilen inn 12:59, kan den spawne igjen 13:30. Kommer den inn 13:01, kan den spawne igjen 14:00.

Spill stopp:

Skulle det være noen som skader seg alvorlig, så nøl ikke med å ringe nødnummer 113. Varsle også spillledelse så fort som det lar seg gjøre. Gjør obs på at det kun er Telenor som har brukbar dekning i aktuelt spilleområde. Dette skal ikke ha noe å si om du ringer nødnummer, men om du skal prøve å nå noen andre, så kan det hende du får store vanskeligheter om du f.eks. har Netcom.

Skulle det komme sivile inn på området, gjøres andre spillere klar over dette, ved at det ropes «sivile» veldig høyt, flere ganger av alle i aktuelt område. Spill ledelse skal også varsles. Sørg for at vedkommende er ute av området før spill fortsettes. Skulle det være nødvendig å snakke med sivile på området, legger du fra deg våpen før du beveger deg mot vedkommende. Det er ikke mye turgåere i området, dette er kun i tilfelle.

For noen ble sikkert dette veldig mye regler, men tenk sikkerhet først, og husk, det er kameratene deres dere skyter på… Vi gjør dette for å ha det gøy, og skader, juks osv. er aldri gøy!

Comments are closed.